شريف عبد العزيز الشقيق الأكبر للفنانة ياسمين عبد العزيز يرد على تصريحات شقيقهما وائل...شاهد ماذا قال!

بواسطه هند جمال الاحد , 9 يناير 2022 ,1:14 م

شريف عبد العزيز الشقيق الأكبر للفنانة ياسمين عبد العزيز يرد على تصريحا


رد شريف عبد العزيز الشقيق الأكبر للفنانة ياسمين عبد العزيز على تصريحات شقيقهما وائل والتي تحدث فيها عن وقوفه بجانب شقيقته ياسمين اثناء مرضها على الرغم أن شقيقته تسببت في تعطله فنيا قائلا: ""نفسي والله العظيم أردّ عليك بس للأسف مجرد الرد عليك خطأ في حقنا، وحق نفسك قبل الغلط في كلامك... بجد ربنا يهديك".

وكان الفنان وائل عبد العزيز قد تحدث لأحد المواقع ان هجومه على شقيقته ياسمين كان بسبب حبه لها وخوفه عليها حيث قال: "أسمي لما ارتبط بإسم ياسمين ضرنى سينمائياً بشكل كبير، لأنى متعطل بسبب الخصوم الكتير اللى حواليها".

وتابع: "بيعدى عليا أيام بنام فيها من غير عشا، وأيام تانية مباكلش فيها غير فول وطعمية لكن عمرى ما طلبت جنيه من أختى، ولما بمر بأزمة مادية بكلم صحابى مش أهلى".

شريف عبد العزيز

وكان "وائل" قد هاجم شقيقته النجمة ياسمين عبد العزيز، في الفترة الأخيرة، بسبب علاقتها بالفنان أحمد العوضي، وذلك عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، قائلًا: "وقفت جمبك بكل ما أملك من قوة أدافع عنك فى كل موقف صعب مر عليكي ونسيت حياتي ونفسي عشانك وبقى كل همي أنا ووالدتك، إنك تكبرى وتبقى نجمة فى مجالك، سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك على معظم قراراتك وكنت الوحيد اللى ساندتك ووقفت جنبك فى طلاقك، لكن هنهرتل وتروحى تعرفى واحد أصغر منك بـ10 سنين لا من سنك وتتصورى صور مالهاش أى لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا، لا ومحدش هيسمح، من امتى واحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل على السوشيال ميديا، من امتى الناس بتجيب فى سيرتنا؟ ونقعد نتعاكس على السوشيال ميديا؟".

وتابع: "ومع ذلك حياتك وأنت حرة فيها، أنا هتكلم على الشق اللى يخصني، أنت مقاطعة كل العيلة عشان تعملى اللى على مزاجك، احنا دلوقتى وعايزين نفهم العلاقة دي إيه ورايحة على فين".

واختتم حديثه: "أما بالنسبة للأخ اللي ماشى وراكي فى كل حتة وشايفك البيضة الدهب اللي هتفقسله كل يوم، أحب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل !! وتقعد مع رجاله البيت !!، دى الأصول وده الاحترام، وطبعا لانك عارف انك مرفوض رافضا باتا فا عمرك ما هتعمل ده ومعندكش غير طريق الشمال اللي أنت سالكه من سنين مع بنات الناس !!، انا من رأيي كفاية عليك البطوله الى أخدتها والعربيه المرسيدس الهدية، وتركز فى شغلك وتسيبنا فى حالنا لان طول عمرنا فى حالنا ومحدش سامع عننا حاجه وملوش لازمة جو الصور والمعاكسات ده وأنا مبخفش من تهديد حد".

وبعدها هاجمه الفنان أحمد العوضي بكلمات قاسية، ثم قام بحذف المنشور، واعترف رسميًا بحبه لياسمين عبد العزيز، قائلًا: "بحبك يا ياسمين"، ولتقوم هي أيضًا بالرد أمام الجميع كاشفة عن حبها، قائلة: "بحبك يا أحمد"، ونشرا صورة تجمعهما معًا.

ثم قام شقيق ياسمين عبد العزيز، بالظهور في مقطع فيديو ووجه رسالة إلى شقيقته، قائلًا: "رسالة مني يا ياسمين يا حبيبتي ربنا ينجحك ويوفقك في حياتك أنا يمكن اتكلمت بشكل يضايق أنا آسف، ‏بس كنت عايز اعرف طبيعة العلاقة دي إيه بس، أنا كنت شايفك تحت وربنا فوق، فأنا من النهاردة اعتبريني بره حياتك تماما ومش ‏عايز حاجة منك أنتِ حرة في حياتك ومستقبلك بس أنا خلاص مش قادر أعيش حروب تانية أنا تعبت، ربنا يوفقك".‏

 موضوعات متعلقة

هجوم شقيق ياسمين عبد العزيز على الاعلامية ياسمين الخطيب: مرة حربوقة ومرة منكوشة يلا ما هي ظاطت.. ما الحكاية؟

شقيق ياسمين عبد العزيز يحرج بوسي شلبي بفيديو لها يحدث ضجة بمواقع التواصل الاجتماعي.. ماذا جاء به؟

شقيق ياسمين عبد العزيز يثير الجدل مرة أخرى بصوره مع الفنان احمد العوضي وتعليقه الغريب عليها!

شقيق ياسمين عبد العزيز في أول لقاء بينهما بعد الخلاف بسبب زواجها من العوضي


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك