شقيق ياسمين عبد العزيز يكشف تفاصيل جديدة عن علاقتها بأحمد العوضي: ازاي عايشين مع بعض في بيت واحد!

بواسطه روضة إبراهيم الأربعاء , 18 مارس 2020 ,2:24 م

شقيق ياسمين عبد العزيز يكشف تفاصيل جديدة عن علاقتها بأحمد العوضي ازاي عايشين مع بعض في بيت واحد


بعد فترة قصيرة من الصمت، عاد الفنان وائل عبد العزيز ، لإثارة الجدل مرة أخرى، مستمرًا في كشف تفاصيل جديدة عن علاقة شقيقته النجمة ياسمين عبد العزيز بالفنان أحمد العوضي، عقب إعلان ارتباطهما عاطفيًا بشكل رسمي.

حيث أوضح وائل عبد العزيز، هذه المرة، أن علاقة الثنائي وصلت إلى حد أنهما يعيشان معًا في نفس المنزل، على حد قوله، مبديًا استيائه من ذلك.

وكتب شقيق ياسمين عبد العزيز، عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، في رسالته الجديدة: "بص يا بني أنا لما فاض بيا أخر مرة بعتلك رديت علّيا وشتمت فيا وفي عيلتي، الغلط مش عليك الغلط على اللي سابتك تغلط في أهلها كلهم، وإللي يسمح لحد يغلط في أهله يسمح بأي حاجة تاني تحصلهم".

وتابع: "أنا عايز أعرف دلوقتي إنتوا إزاي عايشين مع بعض في البيت والشغل بدون صفة، ولو في صفة محدش صرح بيها ليه!!، أنا بردو اللي بعمل فضايح وهي دي الأصول!! ماتعلنوا جوازكم".

واختتم وائل حديثه: "طيب قسمًا بالله أنا مش هسيب حقي وسمعتي وسمعة أهلي إلا لما الأمور تتحط في نصابها الصحيح.. واللي هيغلط فيا زي الناس اللي فاتت من الزملاء المطبلتية أنا هاخد حقي بالقانون، وأخيرًا للناس المحترمة لو ليك أخت حط نفسك مكاني ؟!".

شقيق ياسمين عبد العزيز يفضح علاقتها بأحمد العوضي من جديد

شاهد أيضًا: شقيق ياسمين عبد العزيز يواصل استفزازها.. ماذا فعل مع ريهام حجاج؟

وقد أثار حديث الفنان وائل عبد العزيز، شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز، الكثير من الجدل، مما جعل عدد كبير من الجمهور والمتابعين ينتقدونه ويهاجمونه، واصفين كلامه بالأكاذيب، فلياسمين أبناء يعيشون معها في نفس المنزل، ولا صحة لما قاله عن مكوث الفنان أحمد العوضي معها.

وكان "وائل" قد هاجم شقيقته النجمة ياسمين عبد العزيز، في الفترة الأخيرة، بسبب علاقتها بالفنان أحمد العوضي، وذلك عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، قائلًا: "وقفت جمبك بكل ما أملك من قوة أدافع عنك فى كل موقف صعب مر عليكي ونسيت حياتي ونفسي عشانك وبقى كل همي أنا ووالدتك، إنك تكبرى وتبقى نجمة فى مجالك، سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك على معظم قراراتك وكنت الوحيد اللى ساندتك ووقفت جنبك فى طلاقك، لكن هنهرتل وتروحى تعرفى واحد أصغر منك بـ10 سنين لا من سنك وتتصورى صور مالهاش أى لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا، لا ومحدش هيسمح، من امتى واحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل على السوشيال ميديا، من امتى الناس بتجيب فى سيرتنا؟ ونقعد نتعاكس على السوشيال ميديا؟".

وتابع: "ومع ذلك حياتك وأنت حرة فيها، أنا هتكلم على الشق اللى يخصني، أنت مقاطعة كل العيلة عشان تعملى اللى على مزاجك، احنا دلوقتى وعايزين نفهم العلاقة دي إيه ورايحة على فين".

واختتم حديثه: "أما بالنسبة للأخ اللي ماشى وراكي فى كل حتة وشايفك البيضة الدهب اللي هتفقسله كل يوم، أحب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل !! وتقعد مع رجاله البيت !!، دى الأصول وده الاحترام، وطبعا لانك عارف انك مرفوض رافضا باتا فا عمرك ما هتعمل ده ومعندكش غير طريق الشمال اللي أنت سالكه من سنين مع بنات الناس !!، انا من رأيي كفاية عليك البطوله الى أخدتها والعربيه المرسيدس الهدية، وتركز فى شغلك وتسيبنا فى حالنا لان طول عمرنا فى حالنا ومحدش سامع عننا حاجه وملوش لازمة جو الصور والمعاكسات ده وأنا مبخفش من تهديد حد".

وبعدها هاجمه الفنان أحمد العوضي بكلمات قاسية، ثم قام بحذف المنشور، واعترف رسميًا بحبه لياسمين عبد العزيز، قائلًا: "بحبك يا ياسمين"، ولتقوم هي أيضًا بالرد أمام الجميع كاشفة عن حبها، قائلة: "بحبك يا أحمد"، ونشرا صورة تجمعهما معًا.

ثم قام شقيق ياسمين عبد العزيز، بالظهور في مقطع فيديو ووجه رسالة إلى شقيقته، قائلًا: "رسالة مني يا ياسمين يا حبيبتي ربنا ينجحك ويوفقك في حياتك أنا يمكن اتكلمت بشكل يضايق أنا آسف، ‏بس كنت عايز اعرف طبيعة العلاقة دي إيه بس، أنا كنت شايفك تحت وربنا فوق، فأنا من النهاردة اعتبريني بره حياتك تماما ومش ‏عايز حاجة منك أنتِ حرة في حياتك ومستقبلك بس أنا خلاص مش قادر أعيش حروب تانية أنا تعبت، ربنا يوفقك".‏

ويذكر أن خبر ارتباط أحمد العوضي بياسمين عبد العزيز كان قد انتشر بعد نشره لعدد من الصور في عيد ميلادها الـ40، عبر حسابه على موقع "إنستجرام"، وعلق قائلًا: "عيد ميلاد سعيد يا ياسمين" ووضع قلوب حمراء، وظهر الثنائي في الصور بحميمية جعلت الجمهور يتساءل عن طبيعة العلاقة بينهما ووجود قصة حب تجمعهما من عدمه.

 

موضوعات متعلقة:

تعرف على شبيهة ياسمين عبد العزيز في تيك توك لن تصدق مدى الشبه!

شقيق ياسمين عبد العزيز يبعث برسالة جديدة غير مباشرة لها

عمرو يوسف يعلق على أزمة ياسمين عبد العزيز وشقيقها بهذه الطريقة ماذا قال؟

فنانة تفجر مفاجأة حب أحمد العوضي لياسمين عبد العزيز بدأ من 10 سنين



قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك