أمير كرارة يرد بحسم على تصريحات الفنانة مها أحمد.. ماذا قال؟

بواسطه هند جمال الإثنين , 17 مايو 2021 ,12:37 م

أمير كرارة يرد بحسم على تصريحات الفنانة مها أحمد.. ماذا قال؟


نشر الفنان أحمد التهامي صورتين على حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، إحداهما للفنانة مها أحمد مع زوجها الفنان مجدي كامل، بينما تجمعه الأخرى بالفنان أمير كرارة، وعلق على الصورتين قائلًا: "دول إخواتي ودول إخواتي، وإن شاء الله ربنا يقدرنا على فعل الخير، ارحموا مَن في الأرض يرحمكم من في السماء، الدنيا صعبة والناس تعبانة لازم نستحمل بعض شوية".

وأضاف: "صاحب الشأن راجل محترم وابن بلد وبيفهم في الأصول، وعارف إنها واحدة ست مش قادرة تستحمل من الظروف والضغوط اللي في حياتها الصعبة، ومقدر إنها زوجة أخونا الراجل المحترم مجدي كامل".

واختتم كلامه قائلاً: "ربنا يهدي النفوس ويهدينا جميعًا لفعل الخير".

ليرد عليه الفنان أمير كرارة قائلا: "مها أختي ومجدي أخويا وأنا والله ولا زعلان ولا أي حاجة، عشان فعلًا الموقف ده محصلش، وبرده مش زعلان منها دي حبيبتي ومجدي حبيبي وأخونا"، ليتفاعل الجمهور عقب ذلك مع رد أمير كرارة ووصفه بالشهم والمحترم.

وكان خلافًا قد نشب بين الفنانة مها أحمد وكلا من أحمد السقا وأمير كرارة، بعد تدوينة نشرتها مها، قالت فيها: "عوضي على الله.. دي الجملة اللي دايما بقولها لما اتصدم في أشخاص، الحكاية يا سادة نجمين عملوا مسلسل واتنجمت عليهم بنوتة لسه ألف باء تمثيل، واديتهم على.. إلى أن أصبحت بطلة المسلسل وبطلة الدعاية للمسلسل، وهما راضيين رغم إن طول عمرهم مابيعملوش كده مع أي زميلة لهم أقربها أنا".

وتابعت: "النجم الأولاني بيني وبينه عيش وملح وزمالة، رُشحت في مسلسل بطولته وكان بيقنعني بدور ولما وافقت بعتولي دور تاني معرفوش، دور متعملوش واحدة مبتدئة، المفروض إنه عارف قيمتي الفنية، وعارف إني إضافة له، اتهرب مني وموقفش جنبي وباعني، رغم إن الكل عارف إني زي أخته".

وأضافت: "أما التاني كان في بداياته يتمنى يسلم عليا ويقولي يا استاذة.. نزلت من نفسي وقلتله مش هنشتغل مع بعض؟ ما هي الحوجة مرة! رد وقالي الدور ينادي صاحبه.. طبعا محكلكوش قد إيه ندمت نفسي، وعشت أسود أيام حياتي عياط واكتئاب.. وقلت عوضي عليك يا رب".

مها أكملت: "تمر الأيام والاتنين يعلو ويتجمعوا مع بعض في مسلسل واحد (على عينهم طبعا)، ويمثلوا وحش قوي تمثيل الكفار، وطلعوا كمان مبيقروش اللى بيمثلوه، ويتحول المسلسل والدعاية الدراما كاملة لصالحها، وهما (مخدماتية للأستاذة)".

واختتمت: "يمهل ولا يهمل.. ابدأوا من جديد يا أوفر تمثيل، ياللي مبتقروش يا كومبارس جنب النجمة.. نصيحة: بلاش تتشطروا على اللي كان بينكم وبينهم عيش وملح.. بلاش تتشطروا على أساتذتكوا.. عوضنا على الله.. يا رب ما تحوجنا لحد حتى ولو كان أقرب الناس لينا".


موضوعات متعلقة:

شاهد بالصور أمير كرارة يحتفل بعيد ميلاد زوجته دايما وسطينا

شاهد ابنة أمير كرارة احتفالًا بعيد ميلادها هل تشبهه؟

أمير كرارة يحتفل بعيد الأب بصورة نادرة لوالده الشبه كبير؟

نجوى فؤاد تدعم مها أحمد في مشكلتها الأخيرة مع السقا وكرارة وتوجه لها رسالة على الهواء مباشرًة!


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك