خطيبة تامر عاشور السابقة تعلق لأول مرة على استمرار زواجه من الأولى!

بواسطه روضة إبراهيم الخميس , 19 نوفمبر 2020 ,10:29 ص

خطيبة تامر عاشور السابقة تعلق لأول مرة على استمرار زواجه من الأولى


خرجت دارين حلمى، خطيبة المطرب تامر عاشور السابقة، وملكة جمال الكون للسياحة والثقافة الدولية لمصر لعام 2019، لتعلق لأول مرة بعد كشفها لأمر استمرار زواج تامر عاشور من زوجته الأولى سمر أبو شقة.

وبعد سلسلة الاتهامات التي أصابتها بشأن خطبتها للمطرب الشاب وهو لايزال متزوجًا، قررت دارين توضيح الأمر، عبر حسابها الشخصي على موقع الصور الشهير "إنستجرام"، قائلة: "بسم الله الرحمن الرحيم يَا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإ فَتَبَيَّنُوا أن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ صدق الله العظيم".

وتابعت دارين: "نظرًا لاتهامات وإشاعات اتوجهت لي الفترة اللي فاتت وبدون وجه حق فكان لازم أخرج عن صمتي وأوضح موقفي، لأن مش دارين اللي تاخد راجل متجوز أو تكون سبب في خراب بيت حد، وبالتالي مليش ذنب في أي حاجة، تامر دخل البيت من بابه واتقدم لأهلي رسمي على أساس أنه مُطلق، وده اللي أنا كنت فاهماه زيي زي جمهوره (عادي إن بنت ترتبط براجل مُطلق مش أزمة) وحصلت الخطوبة بشكل رسمي زي ما عرفتوا، ومشيت الأمور في مجراها الطبيعي لحد ما بالصدفة اكتشفت إنه لسه زوجته على ذمته، وفيه قضايا بينهم، ولم يتم الانفصال بشكل رسمي".

وأضافت: "أي بنت في الموقف ده طبعًا لازم تنسحب مهما كان الحب ومهما كانت العواطف، لأن مش دارين حلمي اللي تاخد راجل من زوجته مهما كان هو مين، كده كده أنا كنت مستمرة في مسابقات ملكات الجمال وليا الكاريير الخاص بيا، فكل مرة بقرر الانسحاب كان تامر بيرفض وإن كده كده الطلاق قائم سواء أنا في حياته أو لأ وده مش يخصني في شيء".

واختتمت دارين قائلة: "وفي الأخر أنا صممت على فسخ الخطوبة بمنتهى الاحترام ما بيني وبينه، لأنه مينفعش وكل التوفيق والنصيب بإيد الله، ربنا يوفقه في حياته ويوفقني في خطواتي الجاية إن شاء الله، تامر إنسان محترم مشفتش منه غير كل خير واحترام وحب وأنا بحترمه على المستوى الفني والشخصي، لكن ده نصيب وربنا يوفقه في حياته وأتمنى محدش يتكلم في حاجة ميعرفش تفاصيلها، وشكرًا لكل الناس اللي بتحبني وعارفاني كويس، أظن أنا جاوبت على كل حاجة ومش هفتح الموضوع ده تاني نهائي، أرجو احترام موقفي".

خطيبة تامر عاشور السابقة تعلق لأول مرة على عدم معرفتها باستمرار زواجه

وكانت سمر أبو شقة زوجة المطرب تامر عاشور الأولى، قد كشفت عن عدم طلاقها منه حتى الآن، وأنها تحاول الحصول على الطلاق منذ أكثر من عام، وأنها شعرت بالخيانة منه بعد إعلانه خطوبته من دارين حلمي وهي لاتزال على ذمته، وذلك من خلال الرد على عدد من الأسئلة الذي طرحها الجمهور عليها، من خلال حسابها الشخصي على موقع "إنستجرام".

وكان تامر عاشور قد أعلن في شهر مارس عام 2018 عن خبر طلاقه من زوجته الأولى سمر أبو شقة وأم طفلته "أيام"، بعد زواج قصير لم يدم سوى شهر واحد فقط، ولم يوضح أسباب الطلاق، ليأتي خبر خطوبته من دارين حلمي سريعًا بعدها.

تامر عاشور مع زوجته الأولى

 

موضوعات متعلقة:

خطيبة تامر عاشور تعلن عودته لها رسميًا بهذه الطريقة

خطيبة تامر عاشور تثير الجدل بصورة معه هل ارتبطا من جديد؟

تامر عاشور يتغزل في خطيبته بعد الانفصال حد يقولها ماليش حبايب بعدها

خطوبة تامر عاشور على ملكة جمال الكون مش قصة حب كبيرة



قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك