منى هلا تكشف عن عمرها الحقيقي: "مش هشفط ولا هنفخ"

بواسطه روضة إبراهيم الأربعاء , 5 فبراير 2020 ,1:02 م

منى هلا تكشف عن عمرها الحقيقي


أثارت الفنانة منى هلا الكثير من الجدل، بعد إعلانها عن عمرها الحقيقي، وذلك عبر حسابها الشخصي على موقع الصور الشهير "إنستجرام"، موضحة أنها مهما تقدمت في العمر لن تلجأ إلى عمليات التجميل، ولا صبغ شعرها الأبيض.

فقد نشرت منى هلا صورة لها، من كواليس تصوير مسلسل "ليالي الشمال"، في مدينة هالمستاد بالسويد، وعلقت على الصورة قائلة: "في أكتوبر السنة دي هكمل ستة وثلاثين سنة، شعري قصير ومش هصبغه لو بقى أبيض كله، مبحبش ألبس ماركات ومش فارق لي، عندي تجاعيد في قورتي وحوالين عنيا وعاجبني".

وتابعت "منى": "مش هنفخ ولا أشفط أي جزء في جسمي، مش مهتمة أبقى راكبة عربية ولا عندي رصيد كام في البنك، ولا ساكنة في بيت شكله عامل إزاي ولا ماسكة تليفون شكله حلو، مش راضية بالتقسيمات الجندرية ولا بتصنيف البشر وفقاً للعرق أو الجنس أو الدين أو لون البشرة، مش موافقة على الرأسمالية واللي بيحصل للبشر وللعالم من وراها، مش فارق معايا مين بيقول عليا إيه ومين شايفني إزاي".

وأضافت: "ومش راضية عن المقاييس العالمية التافهة اللي بقت تتحط للجمال وربطه بالمكياج الصارخ وعمليات التجميل والماركات الغالية... رأي أي حد فيا أو الناس شايفاني إزاي ميهمنيش أهم حاجة إني شخص بيحترم وبيحب نفسه زي ما أنا، القواعد الزائفة اللي بتحرك الناس دلوقتي لا تعني لي في شيء، وكل ما بكبر في السن كل ما أرفض استغلال الطبيعة، وكل المخلوقات الأضعف مني لذلك بحاول على قد ما أقدر أحافظ على البيئة ومأذيش الأضعف لأنها دايرة وهتيجي ضدي أكيد، ولأن هو ده الأبقى مش أي حاجة تانية، اللي صورني الصورة دي سليمان سيف أثناء تصوير مسلسل ليالي الشمال في مدينة هالمستاد بالسويد".

منى هلا تكشف عن عمرها الحقيقي

ويشارك منى هلا بطولة مسلسل "ليالي الشمال" الذي تنشغل بتصويره حاليًا باسم مغنية، فراس إبراهيم، مازن معظم، زيد السيد، ليث مفتي، ومن تأليف وإخراج عماد النجار، وتدور قصته حول اللاجئين السوريين في أوروبا.

 

موضوعات متعلقة:

منى هلا تثير الجدل بدعمها للمثلية الجنسية بعد انتحار سارة حجازي

نادية الجندي تسخر من منتقدي عمرها بهذه الطريقة ماذا قالت؟

محمد هنيدي يسخر من عمره في ذكرى ميلاده وأحمد فهمي يمازحه

تعرف على عمر رانيا يوسف الحقيقي لن تصدق


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك