حدد شخصيتك من اول حاجة هتشوفها فى الصورة

بواسطه هند جمال الأربعاء , 18 يناير 2023 ,11:52 ص

حدد شخصيتك من اول حاجة هتشوفها فى الصورة


1.أسد: من الأرجح انك دايما بتفكر فى اصل الشىء ، و لا تخاف من مواجهة مخاوفك الكبيرة. و انت كمان شخص شجاع جدا!

طائر غريب: فى بعض الاحيان بتفكر فى الامور بإستخفاف، وفي بعض الحالات، بتكون شخصية غير مسؤولة. بس في الوقت نفسه عندك شخصية خلاقة ورغبة في تغيير العالم للأفضل.

2.بطة: حياتك و شخصيتك عاطفية. و فى الغالب متقلب المزاج ، وبتميل لإتخاذ قرارات فجأة.

أرنب: بتحب تعرف عواقب كل تصرف بتعمله، المنطق عادة بياخد المركز الأول في حياتك، على الرغم من ان ده لا يعني بالضرورة انك شخص بارد وغير حساس.


3.تمساحين: من المرجح انك بتحاول دايما الحفاظ على اوضاع حياتك تحت السيطرة وبتكون مسؤول عن كل شيء. ومع ذلك، فانت مش طاغية وحشية و لكن مدير، رئيس، أو زعيم يقظ.

طائر: لا تمانع في أن تقاد من خلال طرق واضحة و صريحة. و ده لا يعني انك لا تمتلك رأي خاص بك، بس بتميل للوصول لحل وسط مع الناس دايما، و ده السبب في انك شخصية صريحة جدا وكمان بتحب الانس و الالفة.


4.وجه الكلب: من المرجح انك بدأت بتحليل الصورة بشكل منتظم: من اليسار إلى اليمين. و ده بيؤكد الطريقة المنطقية للتفكير لتحليل ثوابت للواقع. و ممكن تشوف الصورة التانية  لما توصل للجانب الأيمن من الصورة.

ساق الكلب وذيله: لو قمت بتحليل الصورة من اليمين لليسار أو لو لاحظت الغموض فى الصورة بسرعة، يبقى انت بتميل لاتخاذ قرارات معروفة مسبقا. و ده لا يعني انه مش بامكانك استخدام التفكير المنطقي – و لكن بتحاول تطبيق النهج الإبداعي فى حل المشاكل.
 
موضوعات متعلقثة:

 


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك