نشوى مصطفى تهاجم هذه الفنانة بسبب مسلسلات رمضان.. من هي؟

بواسطه هند جمال الإثنين , 5 إبريل 2021 ,3:25 م

نشوى مصطفى تهاجم هذه الفنانة بسبب مسلسلات رمضان.. من هي؟


شنت الفنانة نشوى مصطفى هجومًا حادًا على الفنانة ميار الببلاوي، لتصويرها بعض الاعمال الدرامية التي ستعرض في الموسم الرمضاني لهذا العام، بسبب قيام الاخيرة بمهاجمة الفنانين الذين يقدمون اعمال فنية بالشهر الفضيل من قبل.

وقامت الفنانة نشوى مصطفى بكتابة منشور على حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" جاء فيه: "السنة اللي فاتت في نفس التوقيت زميلة عزيزة محجبة قالت نصًا أي ممثل بيشتغل في رمضان حرام عليكم سيبو لنا رمضان نتعبد فيه، واستعدت الناس على زمايلها اللي بيمثلوا مسلسلات رمضان، وزعلت مني لما دخلت عاتبتها، الدهشة إنها السنة دي مشتركة في مسلسل بتمثله دلوقتي هيتذاع في رمضان، ربنا يوفقها".

يذكر ان الفنانة ميار الببلاوي كانت قد كتبت منشورا هاجمت فيه من يعمل بالفن خلال شهر رمضان 2020 قائلة: "بجد مقدرين تضحياتكم الفظيعة في سبيل شهر ربنا، شهر الرحمة والمغفرة والصلاة والصوم والذكر، إنكوا مصممين تضيعوه علينا.. كأن رمضانكم غير رمضانا استغفر الله".

وتابعت: "كأن رمضان مش هيبقى رمضان من غير المسلسلات والمسابقات واللهو اللي أغضب ربنا علينا، العمرة اتمنعت والأذان والمساجد اتقفلت رحمة ربنا اللي محتاجينها دلوقتي اللجوء ليه مش لمسلسلاتكم حتى لو صحابي هيزعلوا مني بس ربنا بيقولكوا سيبوا رمضان لأهل رمضان اتقوا الله علشان يجعل لنا مخرج ويرفع الوباء والبلاء مين معايا يا جماعة".

لترد عليها الفنانة نشوى مصطفى قائلة: "هي مش ميار كانت بتمثل وأعتقد في رمضان وما أعلنتش اعتزالها يعني ولا حاجة، عيب خليكي عاقلة وبالغة، وكمان مش حرام تغتابي زميلة وحاطة صورتها، وبعدين الممثلين يضيعوا عليكي رمضان ليه؟، يا ستي اجتهدي في عباداتك وقاومي زمايلك الشياطين، والله عيب تستعدي الناس على زمايلك ده إنت أكلتي معاهم عيش وملح".

يذكر أن أخر أعمال نشوى مصطفى كان المسلسل الدرامي الكوميدي "البشارة"، كما شاركت ببطولة مسلسل "الشريط الأحمر" وسط عدد من نجوم الدراما التليفزيونية، منهم أحمد فهمي، ونور إيهاب، وعبد الرحيم حسن.

 

موضوعات متعلقة:

تطورات الحالة الصحية للفنانة نشوى مصطفى

وفاة الفنانة نشوى مصطفى بمستشفى العزل حقيقة أم شائعة

نشوى مصطفى تهاجم فنانة معتزلة عيب والله ده أنتِ كلتي معاهم عيش وملح!


نشوى مصطفى تتحدث عن الحب في حياة عمرو دياب ماذا قالت عن دينا الشربيني؟


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك