شقيقة عبد الباسط حمودة تفجر مفاجأة بعدم وفاتها: أنا عايشة.. عاوز تموتني ليه؟

بواسطه روضة إبراهيم الثلاثاء , 10 نوفمبر 2020 ,11:21 ص

شقيقة عبد الباسط حمودة تفجر مفاجأة بعدم وفاتها أنا عايشة عاوز تموتني ليه


أعلن المطرب الشعبي عبد الباسط حمودة عن وفاة شقيقته الكبرى منذ أيام، وسيطرت عليه حالة كبيرة من الحزن، ولكن المفاجأة عندما خرجت شقيقته الحاجة شادية، لتكذب ادعائه بوفاتها.

وفي أول ظهور إعلامي للحاجة شادية، شقيقة المطرب عبد الباسط حمودة، في برنامج "تفاصيل" الذي يُعرض عبر قناة "المحور"، مع وتقدمه المذيعة نهال طايل، قالت: "أنا لسه عايشة، عاوز تموتني ليه؟، أنا أختهم الكبيرة والوحيدة على 4 رجالة".

وأوضحت شقيقة عبد الباسط حمودة أنها فوجئت بادعاء شقيقها وفاتها، قائلة: "إزاي أهل البلد ييجوا يعزوني وأنا قاعدة موجودة في بيتي، إزاي بيقسم بالله إن أخته ماتت وأنا عايشة!!".

وأكدت الحاجة شادية أن شقيقها لم يجيب على اتصالاتها لمعرفة سبب هذا الادعاء الغريب، قائلة: "هو مقاطعني، ومش بيكلمني خالص من وقت طويل، ساعات بيبجي البلد في بركة السبع في المنوفية بس مش بيزورني، بيزور حماته بس مش بيزورني".

وأضافت: "أنا بحبه مزعلتوش، ليه بيعمل كده؟، هو مش حاسس كده ليه؟، عاوزاه يحس بيا ويساعدني أنا على قدي وربيت عيالي بتعبي وشقايا، ده أبونا كان رجل محترم".

وعن السيدة التي توفيت وأدعى أنها شقيقته، قالت: "هي زي أخته، وهي غالية علينا كلنا مش عنده هو بس، كنت قول زي أختي أو أغلى من أختي لكن مش أختي، بلاش الكذب ده".

وتابعت: "أنا بشوفه في التلفزيون ببقى نفسي أحضنه، وهو مقاطعني وخيرني بينه وبين عيالي، وقالي يا تختاريهم يا تختاريني، برغم إنهم بيحبوه، أنا موافقتش، ده أنا ربيتهم بتعبي وشقايا، مش عارفة بيعمل معايا كده ليه؟".

والجدير بالذكر، أن المطرب الشعبي عبد الباسط حمودة، كان قد ظهر في مقطع فيديو قبل أيام، ليوضح أن السيدة التي توفيت ليست زوجته، وإنما هي شقيقته الكبرى، قائلًا: "أقسم بالله أختي الكبيرة اللي ماتت".


موضوعات متعلقة:

شاهد بالصور المطرب الشعبي عبد الباسط حمودة يحتفل بعيد ميلاد زوجته يخليكى لينا دايما الضهر والسند



قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك