زكي فطين عبد الوهاب يهاجم رواد الساحل الشمالي بشراسة لهذا السبب!

بواسطه روضة إبراهيم الإثنين , 24 أغسطس 2020 ,12:26 م

زكي فطين عبد الوهاب يهاجم رواد الساحل الشمالي بشراسة لهذا السبب!


هاجم الفنان زكي فطين عبدالوهاب رواد الساحل الشمالي، وكل من يتفاخر بقضاء الإجازة الصيفية في أحد شواطئها، واصفًا ما يفعلونه بـ"الفشخرة".

حيث نشر نجل المخرج الكبير، منشورًا عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، وهاجم فيه بشراسة كل من يتعالون ويتفاخرون بقضائهم الإجازة الصيفية بالساحل الشمالي، قائلًا: "أنا عندي 64 سنة، جيل الستينات عشان أكون واضح، أنا مش عارف ولا فاهم إيه الفشخرة والتعالي اللي عايشين فيه رواد الساحل الشمالي والجونة الأيام دي، أنا أنتمي لعائلة غنية ومشهورة، ومع ذلك كنت بركب الميكروباص من جاردن سيتي لنادي الجزيرة وبناكل كشري في باب اللوق، ودي كانت متعة بجد.. عشان بنحتك بالطبقة الحقيقية للشعب".

وتابع زكي فطين: "أخويا لما دخل الجامعة أمي جابتله عربية فيات 128، مع إنها كانت ممكن تجيبله عربية مرسيدس، والمصيف كان بين 3 أماكن، المعمورة والمنتزه وبيانكي العجمي، والخدم كانوا بينزلوا معانا بعد فترة الغدا في نفس الشاطئ اللي كنا بننزل فيه، عمري ماشوفت البذخ والتعالي والألاطة اللي بشوفها اليومين دول، الناس كانت أبسط بكتير، على فكرة أنا مش ناصري النزعة، أنا بس عشقت الفترة دي ولسه عايش على ذكراها".

يذكر أن الفنان زكي فطين عبد الوهاب قد أعلن في مايو 2019 عن إصابته بمرض السرطان، وخضع لفترة علاج طويلة، قبل أن يعلن شفاءه من المرض اللعين.

 

موضوعات متعلقة:

زكي فطين عبد الوهاب يهاجم الهضبة لهذا السبب!


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك